0
Jūsų krepšelis tuščias.
Krepšelis atnaujintas
+370 699 43398
+370 650 42530
  @cesma.lt

   

 

0

5 dietologo patarimai, kaip vartoti daugiau daržovių

 
Publikuota: 2021-04-12

Remiantis pasaulinių sveikatos organizacijų rekomendacijomis, kiekvieną dieną rekomenduojama suvartoti nors 400g daržovių ir vaisių. Šias rekomendacijas girdime ne vienerius metus. Atrodo nieko naujo nepasakoma, bet ar mums tai pavyksta?  

Po pirmojo karantino atliktos apklausos tyrimo duomenys parodė, kad dažnas Lietuvos gyventojas nesuvartoja pakankamo daržovių bei vaisių kiekio dienos bėgyje. Nors tikriausiai tai ir nėra jokia naujiena stebint bendras pasaulio šalių maisto vartojimo tendencijas.
 
Stebint didėjančią masinės produkcijos maisto pramonę bei populiacijos vartotojiškumo bangą sunku yra įsivaizduoti kaip galėtume užauginti pakankamą kiekį sveikatą teikiančių įvairiaspalvių brangenybių mūsų soduose bei daržuose.
 
Vis stipriau pasireiškia laiko stokos bei skubėjimo pasekmės: renkamės pramoniniu būdų paruoštus, kartais ne itin sveikus maisto gaminius, patiekalus neįvertindami kokią naudą ar žalą jie suteiks mūsų organizmui.  Visada akcentuoju savo pacientams – kuo grynesnis, šviežesnės bei kuo mažiau „pramonės rankų“ paliestas produktas – tuo jis naudingesnis mūsų organizmui.  Galime griebtis daržovių ekstraktų mišinių, papildų ar vitaminų kompleksų – vis dėl to natūralaus produkto jie niekada mums neatstos.
 
 
Kodėl valgome mažai daržovių bei kokie yra tam sprendimo būdai ?
 
1.     Priežastis: vaikystėje buvo mažai akcentuojamas daržovių bei vaisių valgymas šeimoje.
 
Sprendimo būdas: joks amžius ne riba pokyčiams. Būkite pavyzdžiu savo vaikams ir kolegoms. Keiskite savo mitybos būdą, įrodykite visų pirmą sau, o galbūt ir kitiems, kad antioksidantais bei flavonoidais gausus produktas gali pagerinti ne tik sveikatą bet ir nuotaiką.
 
 
2.    Priežastis: sunku rasti prekybos centruose šviežių bei skanių daržovių, vaisių, o karantino metu visai ten nesinori lankytis kiekvieną dieną.
 
Sprendimo būdas: pasikliaukite  garantuojančiais savo produkcijos kokybę vaisių ir daržovių tiekėjais, kurie sudėlioję Jūsų savaitės daržovių krepšelį pristatys Jums prie namų durų.  
 
 
3.     Priežastis: daržovės nėra skanios.
 
Sprendimo būdas: pasinaudokite vaizduote! Asmeniškai tikrai nebūtų patrauklus nesupjaustyta agurkas gulinti prie virtos mėsos gabalo lėkštėje. Žaiskite su spalvomis, formomis, skoniais bei tekstūromis. Derinkite rūgščias daržoves su saldžiomis, inkorporuokite mažiau saldžius vaisius ar uogas suteikdami dar daugiau naudos savo kūnui.
 
4.     Priežastis: daržovės nepasotina.
 
Sprendimo būdas: Derinkite daržoves su baltymais turtingu maistu. Šių dviejų medžiagų vartojimas suteiks didesnį sotumo jausmą. Tyrimai rodo, kad žmonės derindami liesus baltymų šaltinius su gausa daržovių pasiekė didesnį sotumo jausmą bei neteko didesnio kiekio riebalinio audinio lyginant su kontrolinėmis grupėmis.
Kitas sprendimo būdas: inkorporuokite daržoves į savo tradicinius patiekalus:
gamindami bulvių košę sutrinkite ją kartu su virtu žiediniu kopūstų bei pastarnoku. Gausite mažesnio kaloringumo bet gausesnį skaidulomis, vitaminais bei mineralais patiekalą.
 
 
Kaip saldumynų valgymo negalėčiau pavadinti rekomenduojamu įpročiu, to paties nepasakyčiau apie vaisius ir daržoves. Retas atvejis, kad perteklinis šių produktų vartojimas sukeltų neigiamus padarinius žmogaus sveikatai, todėl savo maisto lėkštės dėliojimas pradedant būtent nuo jų galėtų būti pirmuoju žingsniu siekiant padidinti šių produktų įvairovę Jūsų lėkštėse.
 
 
Gyd. dietologas Edvardas Grišinas
 
smart foreash
Šioje svetainėje yra naudojami slapukai (angl. „cookies“). Jie gali identifikuoti prisijungusius vartotojus, rinkti statistikos duomenis ir padėti pagerinti naršymo patirtį kiekvienam lankytojui atskirai.
Susipažinkite su mūsų Privatumo politika
Sutinku Išvalyti slapukus ir išeiti